reklama

Človek v 21. storočí : Čaro Vianoc alebo ako milujeme blížneho...

December je pre nás vždy mesiac paradoxov. My ľudia sme už raz takí, poctivo a s očakávaním sa pripravujeme na tento mesiac. Sneh, zima, depresie, stres a denno – denné otázky, čo asi zase prinesie nový rok? V nákupných centrách už od septembra vyvesené bilboardy, v schránkach letáky o Vianociach a my sa ešte len lúčime s letom. Október, November ...a zrazu ten mesiac „D“, kedy sa ani nevieme prečo dostávame ešte do ešte väčšieho zhonu v akom sme doteraz boli. Upratané ešte nemáme, darčeky nenakúpené, ale každý deň stíhame sledovať úprimné horoskopy, ako nám bude asi v ďalšom roku. A verte tomu, že bude lepší! V telke „slávime Vianoce“ nielen 24ho decembra, ale asi už tak 3 mesiace. Krásne obdobie, výnimočný čas a uponáhľaná doba – to všetko vytvára dnešné „čaro“ Vianoc. Adventné kalendáriky vystriedalo 24 adventných „smartfonov“ a čas so svojimi blízkymi vystriedal čas naháňania sa za prežitím v tejto dobe. Čaro Vianoc je v dnešnom svete neopísateľné až priam „facebookovské“ !

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tešíme sa na príchod Ježiška, na Jeho slávu, ale v živote neustále oslavujeme, kto koľko minul na vianočné darčeky. Neviem, či ľudia v dnešnom svete pochopili o čom je advent, o čom sú Vianoce a o čom je láska k blížnemu. Vianoce nie sú o materiálnych daroch a ich hodnotách, ale o hodnotách duchovných, o tom, že sa môžeme stretnúť ako rodina, že sme spolu, že kráčame za jedným cieľom byť ľudský a darovať ten najcennejší dar – seba. Prosíme, neustále plačeme, ale keď niečo máme, tak si to nevážime. Nešťastní sme zo života, ale keď máme blízko seba šťastie, sme slepí, hluchí a sebeckí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Čo si dostal na Vianoce?“ , pýta sa chlapec svojho kamaráta. „Autodráhu, mobil, počítač...naši idú na týždeň preč, budem mať čo robiť“, odpovedal chlapec s „macherským“ podtónom v hlase. Minule som išla popri našom dome, zamyslene som kráčala, keď ma zrazu oslovil chlapec, ktorý držal v ruke 2 eurá. „Teta, mám 2 eurá, vymenil by som to zato, aby som mohol objať moju mamu, aby som mohol sa stať dobrým chlapcom, ktorí druhým pomáha ...ale tieto 2 eurá mi k tomu nestačia.“ So zavretými očami, taká som bola unavená, som chlapca dopočúvala a povedala som si, že aj pre takéto chvíle žijem a denno denne sa teším na chvíle, kedy môžem niekomu pomôcť bez toho, aby som si zapla TV, kúpila dovolenku, lebo takýto život ma ako človeka napĺňa a posúva ďalej...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechcem kázať, ani radiť, nechcem meniť svet, ani ho spravovať...prajem len všetkým, aby Vianoce a čas strávený s blízkymi si užili tak, aby sa na seba usmievali, aby sa mali radi úprimne bez výčitiek a vnútorných bojov...lebo príde deň, kedy už spomienky ostanú len v našom srdci. Preto žime pokojne a majme radi úprimne! A nech každý vianočný čas je ten výnimočný v tom, akí sme a čo robíme srdcom pre druhých! J

Jana Jagošová

Jana Jagošová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek ako každý iný, nech hodí kameňom ten, kto je bez viny. Zaujímam sa o kopu vecí, neznášam faloš, pretvárku a zbytočne keci :) Zoznam autorových rubrík:  NajnovšieMoje osobnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu